30 юни 2011

Бърз сладкиш с конфитюр

Рецептата за този сладкиш имам в готварският си тефтер от поне 15 години. Винаги ми се  получава сполучлив, а в случаи, когато времето ми е малко, ме спасява успешно. Вместо конфитюр може да се използва сладко от каквото и да е, изборът е по ваш вкус :))))



Продукти:
2 яйца
1чч захар
3сл. олио
1чч хладка вода/може и по-малко/
2чч брашно
1 бакпулвер /или 1чл сода бикарбонат/
ванилия
1чч конфитюр или сладко/

Всички продукти се смесват в дадената последователност. Сместа се изсипва в намаслена и набрашнена тава и се пече в умерена фурна за около 20-30 минути. След като изстине се поръсва с пудра захар и се нарязва на ромбове.



За още по-добър вкус може да добавите счукани орехови ядки.

При копиране на материали от блога, моля посочвайте източник!

55 коментара:

  1. Страхотно изглежда,ще го пробвам.:)

    ОтговорИзтриване
  2. Няма да съжаляваш Боби, винаги е бил сполучлив :)

    ОтговорИзтриване
  3. Направих веднъж единична доза и веднъж двойна.
    Двойната доза изпекох в дълбоката тава на печката.
    Сладкото ми беше гъста смес - конфитюр от дюли и ябълки.
    Отгоре поръсих със смлени орехи и кокосови стърготини.
    Резултата и двата пъти беше перфектен на вкус , нежен и пухкав сладкиш!
    Всички, които го опитаха бяха възторжени в отзивите си!

    Маги, твоят бърз сладкиш с конфитюр има идеалните пропорции, много съм ти благодарна за рецептата! Скоро имам рожден ден, смятам да го преобразя в торта с много сметана и шоколад, семейството ще е супер доволно :)
    Правила съм подобни сладкиши, но винаги са се получавали тежки и глетави. Сега разбрах, че грешката ми е била в повечето брашно, което съм слагала.
    Доста се изкушавах първия път да досипя, но се радвам, че ти се доверих и въобще не сбърках!

    Препоръчвам сладкиша с две ръце, няма да съжалявате, опитайте го и се очаровайте като мен!

    Целувки за Маги!

    ОтговорИзтриване
  4. Много се радвам, че ти е допаднала рецептата :) Предполагам, че ще се получи вкусна торта, да се похвалиш как се е получило. Може да сложиш снимка във фен страницата на блога във Фейсбук :)))

    Огромно благодаря, прегръдки от мен Маги!

    ОтговорИзтриване
  5. Маги, тортата стана отлична!
    Направих две дози от сладкиша. В едната сложих какао, за да е тъмен блат, в другата само ванилия, стана бежов на цвят, заради сладкото ,но имаше хубав контраст.
    Сиропирах ги обилно ,защото моите хора обичат мокри торти.
    За крем разбих малко над половин литър сладкарска сметана.
    Имах куполи на блатовете, които хоризонтално прерязах с къдрав нож, намокрих обилно със сиропа и сложих в сметаната. В нея прибавих и едно пликче счукани на прах бонбони теменужка- получи се страхотен теменужен аромат. Сложих и скълцани желирани бонбонки с различни аромати и шоколадирани стафиди. Крема стана сложен и интересен :))) в комбинация с меките, сочни блатове - перфектното тортище.
    Получи се голяма торта, много голяма по разбиранията на нормалните хора, но...ние сме яшни, а и сме доста хора(11 човека), всеки хапна обилно.
    Всяка година им правя торта и така бях се изчерпала идейно...а и те все искат нещо различно, но да е сочно и шоколадово...и все имаше недоволни.

    Благодарение на теб тази година нямаше мърморещи, всички са удовлетворени, въпреки дебелите блатове, които даваха обем, сиропирани са перфектни! Баща ми изказа предположение, че и с млечен крем с брашно и жълтъци пак ще е много вкусна. Ще пробвам и така и пак ще споделя.

    Бъди жива и здрава!

    ОтговорИзтриване
  6. Направих снимки на последното парченце, ще сложа снимки във фейса.

    ОтговорИзтриване
  7. Вили, направила си пълна промяна - от един сладкиш цяла голяма торта, браво! Радвам се много че така ви е допаднал!!!
    Прегръдки, Маги :)

    ОтговорИзтриване
  8. Здравейте и благодаря за рецептата! Получи се страхотен и вече е почти свършил. За първи път гостувам в блога Ви и мисля, че съм пропуснала, но ще наваксам.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ме радва факта, че сладкиша почти е свършил - това означава, че сте го харесали всички в къщи! Пожелавам приятна разходка в моето кулинарно кътче :)

      Поздрави, Маги

      Изтриване
  9. Анонимен13/11/12 19:42

    Впечатлих всички с този сладкиш със сладко от смокини!
    Поздрави,Мария!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Със смокиново сладко ще е бил страхотен сладкиша наистина, чудесна идея :)))

      Изтриване
  10. Страхотен и много икономичен сладкиш! Не мога да повярвам, че се получи толкова добре, колкото го описвате, защото на мен често ми се случва да не ми се получи сладкиша и все си мислех, че е от фурната ... но ето че това е нашият сладкиш. Със сигурност често ще го правя, всички много го харесаха. Благодаря, Маги! И аз го правих със смокиново сладко.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвала съм всякакви сладка и конфитюри и няма грешка, все се получава! Това е стара и сполучлива рецепта!

      Поздрави от мен :)

      Изтриване
  11. Грета17/2/13 19:18

    Здравей,Маги.Сладкиша е чудесен,наистина.Питам се,обаче дали вместо вода може да се използва сметана и ако да-колко?Бих искала да опитам този вариант,но не съм сигурна дали ще се получи така както си го представям.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Грета, благодоря че сте уважили рецептата ми! Сметаната е тежка и моят съвет е да сложите половин чаша от нея и да я допълните с вода,за да не се промени лекият вкус на сладкиша. Споделете резултата след това!

      Поздрави и хубава вечер!

      Изтриване
  12. Napravih sladkisha no go preobrazih dosta semeistvoto mi go haresa mnogo.preobrazqvaneto beshe ot prostichkiqt sladkish da se prevurne v torta stana perfektna. S malko po golqmo vyobrajenie stava chudesen desert za semeino sybirane.. Opitataite i preobrazete sladkisha v velikolepna torta obvita s razpoten shokolad i dekoraciq s cvetq ot zahar,beltyk i razlichni sladkarski boi za ocvetqvane.Ako imate fantaziq shte vi se poluchi garantiram vi. Az opitah i stana.peiqten den na vsichki koito iskat neshto vkusno i preobrazeno










    9

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Стефи, направила си нещо великолепно- от един обикновен сладкиш си получила празнична торта! Благодаря, че сподели с нас приготовлението си, със сигурност ще е от полза на много домакини!

      Поздрави и спокойна неделна вечер :)

      Изтриване
    2. ZDRAVEI MAGI.. NALI ZNAESH NIE KULINARITE MOJEM OT NAI OBIKNOVENITE NESHTA DA PREVURNEM V PRAZNICHNI..BLAGODARQTI ZA OTGOVORA.PRODYLJAVAJ VSE TAKA.PRIQTEN DEN

      Изтриване
    3. Така е Стефи, защото имаме въображение! И на теб ти пожелавам спокойна нощ :)

      Изтриване
  13. Много го харесвам този сладкиш...Кръстила съм го "Обери хладилник" винаги чудесен резултат,а комбинациите и вариациите според фантазията на изпълнителя :-)

    ОтговорИзтриване
  14. Анонимен25/9/13 18:22

    ИЗЯДОХМЕ СИ ПРЪСТИТЕ!!!

    ОтговорИзтриване
  15. Направих го точно по рецептата, само че във форма за кекс.Получи се.Превъзходен е!Благодаря! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Формата за печене може да е каквато искате, дори и за мъфини! И аз благодаря за доверието :)
      Поздрави, Маги

      Изтриване
  16. Анонимен24/1/16 15:46

    Благодаря за страхотната рецепта. Направих го със сладко от ягоди. Поздрави

    ОтговорИзтриване
  17. Радвам се, че ви е харесал! Предимството му пред другите сладкиши е че се приготвя бързо :)
    Приятен ден от мен, Маги

    ОтговорИзтриване
  18. Анонимен8/3/16 18:39

    Ne mi se polu4i,vse o6te se pe4e sled kato izmina polovin 4as.Sajaliavam,no sas tezi merni edinici iavno se gre6i mnogo.V sladkarstvoto vsiaka proporcia na produktite triabva da e to4na.Kakto vremeto i gradusite na pe4ene.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съжалявам, че не ви се получава сладкиша, за тази рецепта винаги имам добри отзиви.
      Мерките ми са стандартни - 1чч е с вместимост 250мл, а за печенето - 170-180С е умерена температура. По-принцип сладкишите и кексовете пека първоначално на малко по-слаби градуси /около 160С/ и по-късно засилвам.

      Изтриване
  19. Анонимен15/9/16 18:16

    Изглежда добре, изпече се добре и дотам. Вкусът е като на обикновен хляб със сладко, прекалено е постен с толкова малко мазнина и без мляко. Трябваше да се досетя още щом видях рецептата. Доста съм разочарована.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съжалявам, че не сте доволна от резултата - добавете повече мазнина и конфитър следващия път!

      Изтриване
  20. Отговори
    1. И аз благодаря за хубавите думи! Поздрави и хубав ден от мен, Маги :)

      Изтриване
    2. Анонимен2/12/16 19:46

      Zdravei maggi da te popitam kolko bakpuler se slaga

      Изтриване
    3. Здравейте, бакпулвера е 1 пакетче или 10гр ако имате насипен. Надявам се да ви допадне :)
      Поздрави, Маги

      Изтриване
  21. Mpagi blogodarya ti za otgovora stanaNo vtori pıt go napravih bez marmalad i nedopadna

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Севи, опитай с конфитюр следващия път - от сини сливи ако имаш, става чудесен!
      Поздрави, Маги

      Изтриване
  22. Анонимен28/1/17 21:18

    Майка ми го прави същия,но с 1 яйце,какао и орехови ядки,получава се и става бързо.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И на мен ми се е случвало да го правя с едно яйце, пак става. За мен това е най-сполучливия и бърз сладкиш, който съм правила :) :) :)
      Поздрави и хубав ден от мен, Маги

      Изтриване
  23. Страхотно. Сега запретвам ръкави, и започвам да го правя. Благодаря за прекрасната рецепта. Дано ми се получи и на мен.
    Поздрави и прекрасна вечер.
    Ива.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се, че ви е допаднал сладкиша ☺ Благодаря и аз за хубавите думи!
      Поздрави, Маги

      Изтриване
  24. Здравий,Маги и на мен ми се получи сладкиша,чудесен е ��

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Вили, радвам се че ти се е получил сладкиша! За мен това е една от най-сполучливите ми рецепти! Благодаря ти за доверието, приятна вечер от мен :)
      Поздрави, Маги

      Изтриване
  25. Може ли, вместо вода, да сложа кис. мляко?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сложих около 1/2ч.ч кис. мляко и 1/2 водичка стана страхотен 💓Отгоре го намазах с шоколад

      Изтриване
    2. Страхотно, извинявсм се че не отговорих на време. Не съм пробвала, но вече знам че се получава добре, благодаря за мнението и хубав ден от мен 🙂

      Изтриване
    3. Получи се страхотно 💓Всички гости, бяха доволни 💓💓💓

      Изтриване
    4. Благодаря за хубавия отзив! Приятен ден ви пожелавам 🙂

      Изтриване
  26. Възхитени съм. От години се опитвам да направя подобен сладкиш и все не става. Този стана уникален. Спазих точно рецептата. Вече е любимия ми сладкиш. Благодаря от сърце!

    ОтговорИзтриване
  27. Анонимен7/10/21 17:13

    Получи се прекрасен следобеден сладкиш с конфитюр от дюли. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  28. Чудесна рецепта!
    Чудесна новина! С радост посещавам този сайт всеки ден! Поздрави и успех с развитието му! Мария

    ОтговорИзтриване
  29. Здравейте, фурната със или без вентилатор да бъде. Пекох го с вентилатор и стана втиклен.

    ОтговорИзтриване
  30. Само нае разбрах тавата с какъв диаметър става най-добре. ....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, тавата в която правя сладкиша е с диаметър 30см.

      Изтриване
  31. Анонимен4/6/22 21:09

    Здравей,Маги,стана страхотно! Вместо вода сложих лимонада и пекох като мъфинчета, сложих конфитюр от боровинки. Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. С голямо закъснение благодаря за отзива и идеята за лимонадата, мисля да опитам този вариант :)

      Изтриване