28 септември 2013

Подправка за ястия "Всичко по едно"

В сезона на приготвяне на зимнина, няма  да пропусна да споделя с вас една чудесна подправка за ястия. Тя се приготвя през лятото и есента, когато има в градината необходимите зеленчуци. Но използването и е целогодишно :) Практична е още с приготвянето, защото не се вари /голямо удобство ;) /. Придава на ястия и супи невероятен вкус!
Рецептата научих от моя колежка, която я е научила от нейна съседка, и т.н., но името и дадох аз, защото количеството на всяка съставка в една доза е 1 килограм.


И така, да изредя и необходимите пет продукта:

1кг домати
1кг чушки
1кг моркови
1кг кромид лук
1кг сол
китка пресен магданоз

Измивате и почиствате зеленчуците.
Настъргвате домата в голям съд /използвах най-голямата тенджера от комплекта ми със стъклените капаци/. Прибавяте ситно нарязаните чушки и лук, и настърганите моркови /може и тях да нарежете на ситно, но е по-практично да се настържат/. Изсипвате солта и добавяте ситно нарязания магданоз.


Разбърквате докато се стопи солта и разсипвате в буркани. За удобство, използвам буркани с винтови капачки, но може и компотени тип омния. Затваряте ги и съхранявате на хладно място. НЕ СЕ ВАРИ!!!

От тази доза на мен ми излязоха 1 еднолитров буркан и почти 4 от по 800мл /виждат се на снимката/.

Когато отворите буркан с подправката, съхранявате в хладилник. На ястие, сготвено в тенджера с вместимост 6 литра, слагам 2 препълнени супени лъжици, но ако не ви е достатъчно добавете още половин.

ВНИМАВАЙТЕ с количеството, което използвате при готвене, защото може да пресолите ястието, тъй като подправката е много солена!!!


При копиране на материали от блога, моля посочвайте източник!

12 коментара:

  1. Анонимен28/9/13 19:44

    Много интересно предложение, но не се ли разваля, след като не е претърпяло никаква термична обработка?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз това попитах когато ми дадоха един буркан да пробвам - не, не се разваля, предполагам, че е от солта. Все пак мисля, че не може да трае години. Използвайте я в рамките на един сезон :)

      Поздрави, Маги

      Изтриване
  2. Маги, много готина идея... ще се пробвам да я направя... :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Няма да съжаляваш, аз вече се чудя дали ще ми стигне една доза ....

      Приятна вечер, Маги :)

      Изтриване
  3. Супер ! На мен по 1 кг. ще ми е много ,но ще пробвам по половин :) !
    Хубава вечер ,Маги ! Поздрави на Търново !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай Ванче, смятам, че няма да съжаляваш!

      Прегръдки, Маги :)

      Изтриване
  4. Маги, чудесна идея! Ще пробвам, макар и в по-малко количество.
    Прегръдки и хубава неделна вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Маги, чудна подправка! Зимата ще ухае на лято! Прекрасна нова седмица, мила!

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен16/11/13 11:30

    Здравейте!
    Подправката е чудесна, приготвям я от години. Солта слагам на вкус, разсипвам в малки бурканчета и стерилизирам за 5 минути. Ползва се много по-дълго време.

    Димитрова от Русе

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хубаво е да се споделят сполучливите рецепти, така ще са полезни в домакинството на много семейства! Стерилизирането е добър вариант, ако се приготвя в по-голямо количество,ще се замисля за другата година дали не си заваря някое бурканче :)

      Поздрави и хубав ден от мен!

      Изтриване
  7. А дали може да се добави глава целина или ще развали вкуса?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Слагала съм само листа целина и магданоз, но може да настържете малко от главата целина. Опитайте с малко количество на продуктите, например по 100гр от всичко, колкото да напълните един буркан. Споделете след това за информация :)

      Изтриване